به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی با هدف کاهش تأخیر پروازها در آستانه تعطیلات سال نو، به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، آغاز به کار کرد.
یازرلو ضمن اعلام خبر فوق اظهارداشت: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، صبح امروز با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی، فرودگاه امام خمینی (ره) و نمایندگان شرکتهای هواپیمایی به صورت رسمی و به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری آغاز به کرد.
وی تصریح کرد: مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی، بهصورت برخط فعالیت فرودگاهها و ترمینالهای مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت هواپیمایی بهصورت آنی تصمیمهای مربوطه را اتخاذ خواهد کرد.
یازرلو با بیان اینکه یکی از کارهای ویژه این مرکز رعایت حقوق مسافر است تا هموطنان بتوانند سفرهای راحت و ایمن و را تجربه کنند، خاطرنشان کرد: مانیتورینگ تمامی فرودگاهها بهویژه فرودگاههای پرتردد، همپوشانی مشکلات شرکتها، پردازش اطلاعات، پیگیری و کم کردن زمان تاخیرات احتمالی و ارتقای سطح خدمات هوایی در سفرهای نوروزی از جمله اهداف مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی به شمار می رود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: نمایندگان تام الاختیار شرکتها در مرکز کنترل پروازها با هدف همپوشانی و کاهش تاخیرها، در صورت نقص فنی پروازها خدمات جایگزین به یکدیگر ارائه میکنند تا پروازها با میانگین تاخیر کمتری انجام شود.
وی افزود: در این مرکز نمایندگان شرکتهای هواپیمایی در دو نوبت کاری از ۶ صبح تا ۱۵ و از ۱۵ تا ۲۴ با حضور مستمر در مرکز مدیریت و کنترل پروازها همه پروازها و فرودگاهها رو رصد و پایش می کنند و چنانچه در طول بازه زمانی سفرهای نوروزی از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تأخیری صورت بگیرد این مرکز فرماندهی را برعهده خواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری وی با بیان اینکه نظارت دقیق بر رعایت حقوق مسافر از اولویتهای این مرکز است، افزود: در صورت عدم توانایی شرکتهای هواپیمایی با کمک سایر ایرلاینها پرواز جایگزین شده و مسافران جا به جا خواهند شد.